SeaDream Yacht Club dobler antall Norge-seilinger

TILBAKE TIL NORGE: De neste årene blir SeaDream II en fast gjest langs kysten av Norge. Foto: SEADREAM YACHT CLUB

2025-seilingene til Norge ble utsolgt på rekordtid. Nå kommer SeaDream Yacht Club tilbake i 2026 – med mer enn dobbelt så mange seilinger.

Oslo, 17. november 2023

SeaDream Yacht Club ble startet av Atle Brynestad i 2001, og er det eneste cruiserederiet som fortsatt eies og drives fra Norge. Det familieeide selskapets små og eksklusive skip har flere ganger blitt kåret til verdens beste i en rekke ulike kategorier.

De neste årene blir de også en hyppig gjest langs norskekysten.

- Det finnes ikke noen bedre måte å oppleve Norge enn på små skip, der du selv bestemmer tempoet og hva dagene skal inneholde. Det er så langt unna masseturisme det er mulig å komme, både for gjestene om bord og stedene vi besøker, sier eier og administrerende direktør Atle Brynestad i SeaDream Yacht Club.

- Fantastisk etterspørsel

Da SeaDream lanserte en håndfull seilinger til Norge i 2025, ble lugarene revet bort. Over to år før første avgang fra Oslo var seilingene utsolgt.

Nå mer enn dobler det norske cruiserederiet antallet seilinger. I 2026 skal SeaDream seile både fra Oslo, Bergen og Tromsø gjennom hele sommeren, fra mai til slutten av august.

- Vi ser en klar trend der reisende ønsker unike, mer personlige opplevelser. Det ser vi også med Norge-seilingene våre. Etterspørselen har vært helt fantastisk på tvers av alle markeder, sier Brynestad.

Ligger lenger

FJORD OG FJELL: SeaDream er det eneste cruiserederiet som eies og drives fra Norge. Nå kommer selskapet “hjem igjen” med seilinger langs norskekysten i 2025 og 2026. Foto: SEADREAM YACHT CLUB

De nye seilingene for 2026 varierer mellom 7 og 11 dager. Rosendal, Vik, Olden, Ålesund, Rørvik, Måløy, Kalvåg, Reine og Svolvær er blant stedene som får jevnlig besøk av de SeaDream og gjester fra hele verden de neste årene.

Flere av stedene blir SeaDream liggende ved kai til midnatt eller over natten, slik at de rundt 100 gjestene slipper å haste tilbake på skipene.

- Vi er ekstra stolte av å ta med oss gjester fra hele verden her hjem til Norge. Vi håper også på god respons fra norske gjester. Dette er en helt ny og helt unik måte å oppleve sitt eget land på, sier Brynestad – som selv har vært med på å planlegge seilingene både for 2025 og 2026.

Kåret til verdens beste

Både i 2025 og 2026 er det eksklusive SeaDream II som skal seile langs norskekysten. Skipet, som nylig ble oppgradert for nesten 150 millioner kroner, ble så sent som i oktober kåret til verdens beste cruiseskip i World Cruise Awards

Om bord kan rett over 100 gjester nyte prisbelønt service fra omtrent like mange besetningsmedlemmer, 5-stjerners matopplevelser, velvære og fokus på detaljer i elegante, avslappede omgivelser.

Om SeaDream Yacht Club

Norske SeaDream Yacht Club er verdensledende innen yacht-cruise, og har flere ganger blitt kåret til verdens beste cruiserederi innen ulike kategorier.

Med plass til rett over 100 gjester, tilbyr SeaDream Yacht Clubs to små skip eksklusive og personlige opplevelser, der så godt som alt om bord er inkludert. Selskapets to yachter ble nylig oppgradert for nesten 150 millioner kroner.

Selskapets skip seiler til håndplukkede destinasjoner i Middelavet, Karibien, Skandinavia og Norskekysten.

SeaDream Yacht Club ble startet av Atle Brynestad i 2001, og er et av svært få familieeide og familiedrevne cruiserederier.

Med hovedkontor på Slependen i Asker, i tillegg til Miami i Florida, er SeaDream det eneste cruiserederiet som fortsatt eies og drives fra Norge.

For mer informasjon, se www.seadream.com

PRESSEBILDER: For høyoppløselige bilder, klikk her for SeaDream Yacht Clubs bildearkiv

NYHETER OG OPPDATERINGER: Klikk her for SeaDream Yacht Clubs Presserom

Trollfjord & Lofoten Islands (11 dager).
Yachting the Norwegian Fjords (7 dager).

Mediekontakt

Rune Thomas Ege